DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: Rekin » śr cze 01, 2011 19:37

na waszych tak, na mojej nie :) stąd skrót LT1 lub LT2 - life time. Dodatkowo, no change nie ma zastosowania przy wyciekach, bo jak inaczej :)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: --==maly==---- » śr cze 01, 2011 19:45

kostek_ja pisze:Na skrzyni jest też napisane: "Life time oil, NO change" :)
Czyli teoretycznie w M3 e46 nie należy wymieniać oleju w skrzyni??

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: kostek_ja » śr cze 01, 2011 21:15

--==maly==---- pisze:Czyli teoretycznie w M3 e46 nie należy wymieniać oleju w skrzyni??
Trzeba. Life time oil to tylko chwyt marketingowy. W sumie prawdziwy bo nawet jak ci skrzynia zdechnie szybciej to olej przecież był life time ;)

Gdzieś czytałem jak ktoś podawał przykład dokładnie tej samej skrzyni, jedna w BMW druga gdzie indziej. I jeden producent zalecał wymiany inny nie.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: --==maly==---- » śr cze 01, 2011 22:23

Tak też myślałem. W automatycznych skrzyniach też często zalecają nie wymieniać ale tam faktycznie po wymianie często przy większym przebiegu auta kończy się remontem skrzyni ale każdy mówi swoje.

Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: Rekin » czw cze 23, 2011 21:14

A co byscie wybrali w kwestii ATF dexron III - castrola czy motula? Bo cena taka sama.

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: Lassie » pt sty 20, 2012 14:55

premier pisze:
kostek_ja pisze:Też miałem o tym napisać :)
hehehe myslalem ze czyms zaskoczne :wink: ... niebawem diy/info o adaptacji smg/sprzegla i problemow jakie mozna napotkac :)


z ciekawostek, wymienilem tez metalowa uszczelke pomiedzy vanosem i regulatorem, jak sie okazalo nowe metalowe uszczelki maja ringi z otworami o wiekszej srednicy...

Obrazek
Cholera, to jest ciekawa sprawa - BMW zrobiło update tych uszczelek, ale nie piszą chyba kiedy - nr części jest taki sam...Czyżby możliwe panaceum na kłopoty z VANOS'em?

@Premier - mógłbyś napisać, z którego roku masz silnik?

@Kostek, wymieniaj u siebie, masz niestety najmłodszą chyba eMkę (czy też silnik), także musisz się poświęcić (lub @Bombel)! ;)

Sama wymiana to w sumie żadna robota i chyba ją wymienię...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: kostek_ja » pt sty 20, 2012 16:17

Lassie pisze:@Kostek, wymieniaj u siebie, masz niestety najmłodszą chyba eMkę (czy też silnik), także musisz się poświęcić
Właśnie dlatego wolę nie rozbierać jak nie muszę :)

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: Lassie » pn sty 23, 2012 17:43

Dobra, już wiem. Pytałem gościa z Beisan i wychodzi na to, że te o-ringi są wykonane z tego, co Amerykanie nazywają "Buna-N" (czyli nitryl), który ma to do siebie, że nie wytrzymuje najlepiej temp. powyżej 100 st., przez co łatwo się odkształca i pęka (co widać na załączonych w poście obrazkach - ringi są spłaszczone).
Nowe uszczelki OEM są wykonane z użyciem tego samego materiału.

Beisan ma w ofercie o-ringi z Vitonu, które się tak nie odkształcają, zdecydowanie lepiej znoszą wyższe temp. i ogólnie zmniejszają ryzyko awarii (nawet delikatnie nie trzymający ciśnienia VANOS ogranicza moc (niskie obroty), powoduje nieregularny (czy też skaczący) idle, dławienia etc.)...


Cena? 10 USD - są chętni? W sumie tania sprawa, wymiana prosta, święty spokój - zakup grupowy (koszt przesyłki to 13 USD)?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: --==maly==---- » pn sty 23, 2012 18:35

Ja tam mam większe zaufanie do oryginału a kosztuje 60zł więc co 50tyś można sobie zmieniać.
Zresztą jak uszczelka będzie puszczać to widać od razu bo jest wyciek lub zapocenie wtedy można wymienić.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: kostek_ja » śr mar 07, 2012 02:40

Apropo filtra w vanosie to jest jeszcze jeden wbudowany w regulator ciśnienia. Nr. 1 na schemacie:

Obrazek

W TISie i u doktora Vanosa jest napisane żeby go wymienić w przypadku uszkodzenia silnika gdyż będą w nim opiłki.

Myślę że podczas jakieś większej naprawy która wymaga zdjęcia vanosa można się pokusić o wymianę. Chociaż chyba tani nie jest, a zasadność wymiany trochę naciągana :)

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: Lassie » czw mar 08, 2012 00:19

Dbajmy dbajmy, bo jak nie będziemy, to będą wyglądały TAK! :)

Obrazek


http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1281659

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: rypik » czw mar 08, 2012 00:44

A cóż to za plastelina ?

BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: BKMM » pt mar 09, 2012 00:21

Ładnie! Czyżby castrol?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: kostek_ja » pt mar 09, 2012 00:41

Wątpię żeby istotna była marka, raczej przebieg i wiek oleju:
http://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgEwo

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DIY / INFO Dbajmy o nasze vanosy

Post autor: kostek_ja » pt mar 09, 2012 00:47

Ktoś wie może jakim momentem dokręca się ten regulator ciśnienia w którym jest owy filterek? Nie mogę znaleźć w TISie.

ODPOWIEDZ